Fordomme - har vi mange af.

2018-06-21

Jeg faldt lige over denne artikel fra DCU (Dansk Camping Union), der omhandler et nyt program på dk4 som Skuespiller og Komiker Jonas Schmidt & Skuespiller og Filminstruktør Tomas Villum Jensen er igang med. Det hedder "Villum og Schmidt på vinrejse", hvor de skal besøge tre forskellige vindistrikter i Europa. Derfor kom camping ind i billedet, fordi det gav værterne mulighed for at bo tæt på de steder de skulle filme og smage vin. 

Det i sig selv er ikke derfor jeg hæftede mig specifikt ved denne artikel. Men fordi at begge værter ikke er campister, og efter de havde prøvet at holde "ferie" på denne måde, er de faldet fuldstændigt for denne type ferieform. I artiklen beskriver de bla. at det kom meget bag på dem, hvor luksuriøst camping faktisk kan være. De beskriver netop at de kom en masse af de fordomme de ellers havde til livs, og faktisk ente ud i at falde fuldstændigt pladask for camping.       

Billede lånt fra artiklen på DCU's hjemmeside.
Billede lånt fra artiklen på DCU's hjemmeside.

Jeg ved godt, uden at fornærme nogen, at dette måske ikke er mega ungcamping relateret ;-) Men netop det at der bliver sat perspektiv på alle de fordomme folk har omkring det at være campist, i virkeligheden bunder ud i, at folk ikke ved en dyt om hvad camping egentligt er. 

Jeg ved godt jeg provokere lidt lige nu, men det er jo rigtig? Det er meget få som har prøvet det og sagt "Tak, men NEJ tak!".. 

Men camping er ikke for alle, og det er jo fair nok! Jeg syntes bare at det var super fedt at læse om nogle kendte personer, som pludselig fik øjenene op for denne type ferieform, som mange af os elsker. I kan læse artiklen her.      

© 2018 Ungcamping. Alle rettigheder forbeholdes.
Drevet af Webnode Cookies
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang